AdMonitor – Milyen egy átlagos online hirdetési kampány?
Egy reklámkampány Lengyelországban átlagosan 28-szor jelenik meg egy internetes felhasználónak. A leghosszabb online kampányok pedig a Cseh Köztársaságban vannak – áll a Gemius legfrissebb jelentésében, mely az internetes hirdetéseket vizsgálta a kelet-közép-európai régióban. Magyarországon egy online kampány átlagosan 60 napig tart, 12,3 millió reklámmegjelenéssel fut, 603 ezer valós felhasználót ér el és egy felhasználó átlagban 12 alkalommal találkozik a hirdetéssel. Hányszor …
Egy reklámkampány Lengyelországban átlagosan 28-szor jelenik meg egy internetes felhasználónak. A leghosszabb online kampányok pedig a Cseh Köztársaságban vannak – áll a Gemius legfrissebb jelentésében, mely az internetes hirdetéseket vizsgálta a kelet-közép-európai régióban.
Magyarországon egy online kampány átlagosan 60 napig tart, 12,3 millió reklámmegjelenéssel fut, 603 ezer valós felhasználót ér el és egy felhasználó átlagban 12 alkalommal találkozik a hirdetéssel.
Hányszor jelenik meg egy online kampány kreatívja?
A reklámkampányok során a legtöbb megjelenést a Cseh Köztársaságban és Lengyelországban mérték (átlagosan 20 millió megjelenés kampányonként). A másik véglet Szlovéniában, Horvátországban és Bulgáriában mutatkozik, ahol a hirdetők a legkevesebb megjelenést vásárolják (átlagosan 2–3,5 millió.
Magyarországon átlagosan 12,3 millió megjelenést regisztráltak a kampányok során.
Hány megjelenés jut egy internetfelhasználóra?
Lengyelországban egy hirdetési kampány átlagosan 28 alkalommal jelenik meg egy internetfelhasználónak. Észtországban egy online kampány során átlagosan 16 hirdetés jelenik meg, míg Magyarországon 12. Kevesebb alaklommal találkozhatnak egy-egy hirdetési kampánnyal az internetezők Ukrajnában és Bulgáriában (átlagosan 6 alkalommal), valamint Romániában (5 megjelenés egy kampány során).
Mennyi ideig tart egy online kampány?
Az elemzés azt mutatja, hogy régiónkban a Cseh Köztársaságban futnak a leghosszabb online hirdetési kampányok. Itt a kampányok több mint három hónapig maradnak aktívak (átlagosan 97 nap). Magyarországon, Szlovákiában, valamint Lengyelországban és Romániában egy kampány közel két hónapig fut (átlagosan 58–59 nap). Szerbiában, Bulgáriában és Lettországban pedig valamivel több mint egy hónapig (33–35 nap) tart egy tipikus internetes reklámkampány.
Fenti adatok a gemiusAdMonitorból származnak, mely egy átfogó jelentés a legnépszerűbb hirdetési formátumokról, a leggyakrabban hirdetett iparágakról és trendekről a digitális reklám területén. Az adatok a gemiusDirectEffect, a Gemius online hirdetési kampányok hatékonyságának mérése és az AdOcean, a Gemius hirdetés kiszolgáló rendszerének adatai alapján állnak rendelkezésre. A kutatásban 11 közép-kelet európai ország adatai szerepelnek; Magyarország mellett Bulgária, a Cseh Köztársaság, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia. Ezekben az országokban a Gemius képes követni az online hirdetési kampányok legalább 50 százalékát. A vizsgált időszak: 2014. február–július.
A tartalom típusát
kutatás