2015-04-20 12:53

Az orosz internet felhasználókról

A felnőtt orosz internetes populáció legfontosabb demográfiai csoportjai a nők, a 35 évesnél fiatalabbak, és az Oroszország nyugati részén élők. Az orosz internetfelhasználók több mint egyharmada szakmunkás végzettségű – áll a Gemius legfrissebb elemzésében (2014. július).

A hazai kutatások azt mutatják, hogy Magyarországon minden negyedik internetfelhasználó 25 és 34 év közötti. Tízből négy internetező rendelkezik középfokú végzettséggel, és minden negyediknek van ennél magasabb végzettsége. Nézzük meg részletesebben melyek az orosz felhasználók jellemzői.

A runet elnőiesedett

Az orosz domain-internetes hálózat, az úgynevezett „runet” több mint 70 millió felnőtt felhasználót jelent. Ebből a nők száma 37,6 millió (az online közönség 54 százaléka). A férfiak száma ennél 5 millióval kevesebb, 32,5 millió fő.

Az internetezők több mint fele 35 év alatti

A gemiusAudience kutatási projekt adatai azt mutatják, hogy minden harmadik orosz internetfelhasználó a 25–34 éves korosztályba esik (21 millió fő). Ötből egy runet felhasználó18 és 24 év közötti (14,9 millió fő), illetve 35–44 éves (15,3 millió fő), míg minden hatodik a 45–54 éves korcsoportba tartozik (11,1 millió fő). Az orosz nyelvű weboldalak látogatói között a legkisebb csoport az 55 év feletti korosztály volt (több mint 7,6 millió fő).

A legtöbb runet-felhasználó Oroszország nyugati részén él

A lakosság az orosz területeken többnyire egyenetlen módon oszlik meg. A legtöbb internetfelhasználó Közép-Oroszországban van (19,8 millió, melyből 7,3 millió Moszkvában), és minden hatodik orosz nyelvű internetfelhasználó a Volga-vidéken (11 millió), vagy Északnyugat-Oroszországban él (10 millió).

Szakmunkás végzettségűek vannak többségben

A runet közösség az iskolai végzettség szempontjából is változatos. Több mint egyharmaduk szakmunkás képesítésű (25 millió), valamivel kevesebben rendelkeznek felsőfokú diplomával (22 millió). Az orosz internetfelhasználók több mint negyedének van középfokú végzettsége (18,5 millió). Az orosz internetes közönség legkisebb csoportja az egyetemistáké, akik még nem fejezték be tanulmányaikat (3 millió), illetve a középiskolásoké (1,4 millió).

A gemiusAudience egy nemzetközi kutatási projekt, melyet a Gemius több mint 35 országban végez Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. A kutatás célja, hogy az internetfelhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az internetet. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.

Vágólapra> Nyomtatás

A tartalom típusát

kutatás

Iparág

Média

Ország

Oroszország

Még többet szeretne róla megtudni?

Lépjen velünk kapcsolatba

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesüljön az újdonságokról!

Hírlevél olvasása