2019-11-27 09:57

Gyógyszercégek kommunikációja OTC termékekre novemberben

Gyógyszercégek kommunikációja OTC termékekre novemberben

Novemberben már javában zajlik a felkészülés a téli időszakra: itt van az olvasás, a bekuckózás, a forró italok, ételek ideje.  Ám a meghitt estéket alaposan felforgathatják az influenza, a nátha és a különböző kellemetlen, tipikusan téli betegségek tünetei. Lássuk, hogyan készülnek a gyógyszeripari cégek a szezonra, kik a top hirdetők, milyen eléréseket mutatnak a legfrissebb adatok szerint.

A Top 10 hirdető lista uralkodó párosa Viewable Impressions alapján a Richter Gedeon Rt. (Aqua Maris, Kalmopyrin, Xilomare) és a GlaxoSmithkline (Cetebe, Mebucain, Neocitran, Otrivin). Ők ketten a piac több mint 50%-át teszik ki. Érdemes megfigyelni, hogy milyen kimagasló Viewablity rate-et hozott viszont a Wörwag Pharma (Magnerot, Milgamma), egészen pontosan 89,05%-ot.

A különböző gyógyszeripari márkák üzeneteivel többnyire 2+ Frequency-vel találkozott egy 18-59 éves felhasználó november 1 és 24. között. Ez a viszonylag alacsonyabb szám és a hozzá tartozó elérés arra enged következtetni, hogy a november a bemelegítés időszaka, és a náthás, megfázásos időszak tetőzése, ezzel párhuzamosan a cégek kommunikációja is a december-március közötti időszakra fog esni.

A vizsgált időszakban a Richter Gedeon Rt. és a GlaxoSmithkline márkák kommunikációja 23,24 illetve 25,00%-os Reachet ért el a 18-59 korosztályra PC-n a vizsgált időszakban.

Vessünk egy pillantást az egyes napokra, itt is kitűnik, hogy a Richter Gedeon Rt. és a GlaxoSmithkline magabiztosan vezeti a mezőnyt, és míg előbbi a teljes vizsgált időszakban domináns, a GlaxoSmithkline már a második héten felzárkózott a versenytárshoz. A Sanofi-Aventis Zrt. viszont éppen a vizsgált időszakban vett vissza a kommunikációja intenzitásából.  Trend elemzés alapján elmondhatjuk a kiemelt gyártókról, hogy a folyamatos kommunikáció jellemzi őket.   

Tegyünk egy kis kitérőt a Hidden brandek, azaz a csodatévő szereket, azonnali megoldásokat kínáló reklámok problematikája felé (5 perc alatt elmúlik a cukorbetegség, csodálatos megoldás visszerek ellen stb.), amellyel minden hirdetés tervezésekor számolniuk kell a komoly hirdetőknek. A brand safety, azaz főként a tartalmi környezet felé támasztott minőségi követelményeken túl bőven akad még vizsgálandó terület a reklámzaj környezetre és hirdetőkre gyakorolt hatása kapcsán is.

Elképesztő volumenben találkozhatunk ezekkel a reklámokkal, elég csak egy pillantást vetnünk az alábbi táblázatra: a vizsgált időszak alatt egy 18-59 éves internetező átlagosan 30(!) alkalommal találkozik ilyen csodatévő szer reklámjával, míg a fenti komoly márkák, ahogy a cikkben már említettük, jellemzően 2+ gyakorisággal kommunikáltak. 

Cikkünk folytatása következik majd a dübörgő influenza szezonban, addig is, tárazzunk be magunknak sok-sok teát és papírzsebkendőt! 

Vágólapra> Nyomtatás

A tartalom típusát

riport

Ország

Magyarország

Még többet szeretne róla megtudni?

Lépjen velünk kapcsolatba

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesüljön az újdonságokról!

Hírlevél olvasása