Hair Care iparág az Adrealben
Hair care iparág top szereplőinek részesedése a reklámmegjelenésekből és a férfi célcsoport elérésének aránya a teljes médiamixben: Stada, Unilever, Henkel, L’Oreal, Procter & Gamble
Az elemzett időszak 2021.04.05 – 2021.05.09. Az elemzést PC médiatípusra folytattuk és nem vettük figyelembe az esetleges kampányindulásokat és zárásokat. A Brand Ownerek minden, az adott iparágba tartozó termékének elérése szerepel az összesített adatokban.
A teljes iparági elérés a vizsgált periódusban 1,870 millió Real Users és 8,2 millió Ad Contacts. A legnagyobb elérést (RU) az Unilever érte el a TRESemmé terméket reklámozva és ezzel csupán az iparági elérés 39%-át lefedve, második helyet a Stada Arzneimittel AG a Nizorallal szerezte meg, harmadiknak végül, szoros versenyben, a Henkel futott be a Syoss, Taft és Gliss márkákkal.
Bár a top eléréssel rendelkező kreatívok között 4:1 az arány a videók javára, a teljes iparág mégis jellemzőbben a display hirdetést választotta.
Az egyes Brand Ownerek részesedése reklámmegjelenések alapján számolva kiegyenlítettnek tekinthető az első négy helyezett tekintetében mindenképpen.
Az egyes reklámozott termékek célcsoport elérés pontosságára (reach on target %) is vetettünk egy pillantást. Ezt most egyoldalúan a férfi 15+ célcsoportra néztük azon célból, hogy jobban kitűnjön, hogy ebben az iparágban feltételezetten jellemzően a női vásárlókra irányuló hirdetések (még akkor is, ha a cél fogyasztó a férfi) mekkora arányban szórnak és érnek el férfiakat. Az adatokból az látszik, hogy a brandek összesített elérésének (RU) 41%-a és a reklámmegjelenések (Ad Contacts) 33%-a jelent meg férfi internetezőknek. A férfiakat elért reklámmegjelenések (Ad Contacts) alacsonyabb arányát az elérésben (RU) látott hasonló arányhoz viszonyítva is egyértelműen jelzi a szándékot a célcsoport tekintetében. Ettől az átlagos nagyképtől két Brand Owner tért el a férfiak irányába a Stada, amelyiknél már maga a kreatív is utal a férfi célközönségre, még ha női vásárlók is a tényleges célcsoport és egyedül itt a Nizoral márkánál magasabb a férfiakat elért reklámmegjelenések (Ad Contacts) százalékos aránya a teljes médiamixre az elérésre (RU) számított férfi arányhoz képest. Ami igazán kilógott, az a Procter & Gamble hirdetéseinek férfiakat elért aránya: az összes RU 47%-a férfi netezőkből állt, míg az összes reklámmegjelenés (Ad Contacts) 44%-a érte a férfiakat.
Érdemes hozzátenni, hogy a Procter & Gamble esetén volt a legkevésbé homogén a reklámozott termékek palettája, ami a top kreatívokból könnyen leszűrhető. A kampányok futottak ebben az időszakban a Pantene Pro-V, a Head&Shoulders és Herbal Essences termékekre, amikből a középső márka célközönsége szintén a férfiak, ha a video és display kreatívból indulunk ki. A szándékolt vásárlási célcsoport ettől eltérhet.
A reklámmegjelenések alapján számolt heti részesedések alakulásának vizsgálata során a Stada és az Unilever küzdelmét látjuk, miközben a Henkel éppen kampányt indíthatott a Taft (április 21.) és a Palette (május 1.) márkákra ezzel már átvéve az időszak utolsó hetében a vezető pozíciót.
Forrás: AdReal, media type: PC, időszak: 2021.04.05 – 2021.05.09. Alkalmazott mutatók: Ad Contacts, Real Users.