2024-11-28 08:47

Hirdetésdömping novemberben?

Hirdetésdömping novemberben?

Előző cikkünkben megnéztük, mely márkák jutottak el a Black Novembert és a karácsonyt bevezető hirdetésáradatban a legtöbbekhez. De már tényleg beindult volna a szezon? Összehasonlítottuk a novembert egy átlagos tavaszi időszakkal.

A Black Friday elvileg november utolsó hetére szokott esni, utána pedig már jön is Advent első vasárnapja – manapság azonban a Black Friday már inkább Black Novemberre nyúlik, és a karácsonyi kampányok is egyre korábban kezdődnek. Kíváncsiak voltunk, mennyivel több hirdetéssel találkozunk ilyenkor?

Elemzésünkben a Black Friday előtti heteket (november 1-24.) hasonlítottuk össze egy átlagos tavaszi időszakkal (2024. április 1-24.). A napi frequency (gyakoriság) megmutatja számunkra, hogy adott napon egy internetező átlagosan hány hirdetéssel találkozott. A magyar weboldalakat, applikációkat külön vizsgáltuk a nemzetközi közösségi oldalaktól – a 10 legnagyobb magyar kiadót vettük be az elemzésbe.

A magyar tartalomszolgáltatók esetében a különbség rögtön szembeötlő. Míg áprilisban jellemzően naponta kb. 26 hirdetés jön szembe velünk böngészés közben, novemberre ez 39-re ugrik. Míg a vizsgált áprilisi időszakban ez összesen átlag 313 hirdetést jelentett, a novemberiben 462-t.

Nem ilyen jelentős a különbség a közösségi média esetében. Az áprilisi átlagok 62 körül ugrálnak, ez novemberre „csak” kb. 65-re nő. Összességében az áprilisi időszakban átlagosan 996 hirdetést látunk a közösségi oldalakon, a novemberiben 1029-et.

Míg a magyar oldalakon megmutatkozik a nagyobb évvégi hirdetési volumen, a közösségi média egész évben telített reklámpiacán a reklámzaj (a tartalom-zaj mellett) folyamatosan magasabb szinten van. Ez rámutat arra az előnyre, amelyre hirdetőként a magyar kiadóknál, különös tekintettel a híroldalak esetében lehet szert tenni, ahol egy alacsonyabb reklámterhelés mellett érhetjük el az olvasókat, oldalanként ráadásul átlagosan hosszabb olvasási idővel, ami nyugodtabb tartalomfogyasztási mindsetet is takar.

 

A módszertanról:

Az elemzésben a magyar oldalakat a 2024. október havi Audience mérés top 10 RU szerinti Media Ownere képviselte.
Az elemzésben 2024. április 1-24. és a 2024.november 1-24. terjedő időszakot hasonlítottuk össze.
Forrás: Gemius AdReal, Media type: PC (desktop) + Mobile, Ad types: Video + Display, Content types: Social + Standard, TG: 16-75

Vágólapra> Nyomtatás

A tartalom típusát

riport és infografika

Iparág

Hirdetés

Ország

Magyarország

Még többet szeretne róla megtudni?

Lépjen velünk kapcsolatba

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesüljön az újdonságokról!

Hírlevél olvasása