2019-11-07 12:21

Mit ad a Facebook és a Youtube iparáganként novemberben?

Mit ad a Facebook és a Youtube iparáganként novemberben?

November eleji gyorsjelentés a social média frontról, mire számíthatunk a nagy akciók havában tőlük, ha marad az első napok (november 1-5) trendje. 

Röviden: együttes erővel már közel kétmillió Viewable Real users 3+ elérését a 18-59 célcsoportban már az első 5 napon PC-n.

Egyértelműen a mikro-, kis- és középvállalkozások fő terepe mindkét csatorna, de a TOP hirdetők között megjelenik a Telenor (Facebook) és a Lidl (Youtube) is.

Vajon együtt, vagy külön hatékonyabbak az egyes iparágak számára? Mint Tango & Cash, a két jó, vagy két rosszzsaru? És persze videó, vagy display? Vagy mindkettő? Ha pusztán az elérést nézzük, az együttes 56,24% célcsoport (18-59, PC) elérésből a Youtube mindössze 6,5% inkrementális elérést ad Facebookhoz ilyen rövid időtávon. Persze az elért Impression számok alapján az utóbbi mintegy négyszerese az előbbinek, és elérésben is majdnem a duplája, ami sejteti az arányukat a médiamixen belül. De „Mit adtak nekünk a Rómaiak?” - kérdezhetnénk ez alapján. A válasz talán a Viewable Real users 2+ és 3+ elérésben lehet, ahol az inkrementális érték már 7,2%. Nézzünk mélyebbre!

Média konverzió szempontból beszédesek a számok, érdemes a táblázat felső és alsó felét patikamérlegen és pipettával brandenként is elemezgetni adott esetben. Mennyiségi fanatikusok és célcsoport elérés szerelmesek vitatkozhatnak melyik a jobb:

Iparáganként összesítve mintegy 90 millió Viewable Impressions a 61,33%-os Viewability aránnyal jött össze. Magasan a Trade vezet, mintegy 45%-os részesedéssel az összesített Viewable impressions eredményből, második a Leisure time (9,15%) és harmadik helyen a Media, books, CD & DVD (6,13%). A Finance, insurance, brokerage csupán az 5. pozícióban, míg a Telecommunications iparág a 6. helyen a vizsgált időszakban Viewable impressions volumenben.

Viewability rate szempontból viszont csupán a Leisure time, a Media, books, CD & DVD és a Finance, insurance, brokerage iparágak vannak az összesített benchmark felett a fent említettek közül. Jelentős különbségeket láthatunk, ha a Facebook és Youtube csatornákra tovább elemezzük a Viewability arányt: a TOP 10 iparágra minden esetben legalább 20, de van, hogy 30 százalékponttal is jobb a Youtube. Szemmel látható különbség, ismét a szó szoros értelmében.

Videó, vagy Display? Kreatív stratégia és budget kérdése főként, de ha már van, milyen hatékonysággal fut a social média versenyzőknél? A TOP iparágak szinte mindegyikére igaz a vizsgált időszakban, hogy Display esetén a Youtube őrzi a közel 20 százalékpontos előnyét, míg Videós kreatívoknál tovább nyílik az olló és 30 százalékpont feletti jellemzően az előny.

Forrás: Adreal (2019.11.01-2019.11. 05., Media type: PC, Ad type: Display, Video, TG: 18-59, Industry: All)

Gemius AdReal

Vágólapra> Nyomtatás

A tartalom típusát

riport

Iparág

Hirdetés

Ország

Magyarország

Még többet szeretne róla megtudni?

Lépjen velünk kapcsolatba

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesüljön az újdonságokról!

Hírlevél olvasása