Tartalomvezérelt hirdetéselhelyezéssel jön a brand safety
Új, hasznos eszközzel bővül a hirdetők fegyvertára: április 1-től elérhető a Gemius és a Neticle együttműködésében született szolgáltatás, az automatikus szövegelemzéssel biztonságossá tett hirdetéselhelyezés.
Árvízről szóló hír mellé ásványvíz hirdetés, ittas vezetés okozta baleset mellé sörreklám vagy épp bundagyanú mellé sportfogadás. Ezek és a hasonló esetek automatikusan elkerülhetők az új megoldással.
A brand safety-t, azaz a márkabiztonságot helyezte középpontba a hirdetések elhelyezésének szakértője, a Gemius Hungary Kft., amikor a Neticle Zrt.-vel összefogva új szolgáltatást fejlesztett ki. A Neticle emberi pontosságú, automatikus szöveg- és médiaelemző eszközei segítségével ki tudja számolni bármilyen tartalomra vonatkozóan, hogy mellette a szóban forgó brand számára kockázatos-e hirdetést elhelyezni, és ha igen, mennyire.
A másodperc törtrésze alatt automatikusan lezajló – így a hirdetési ökoszisztémába könnyedén beilleszthető – folyamatban minden tartalom pontszámot kap: az adott helyre hirdetést elhelyezni csak egy bizonyos pontszám alatt lesz javasolt, azaz brand safe. Ezt teszi lehetővé a Gemius hirdetési keretrendszere.
A pontszám kalkulálásakor a Neticle rovatok szerinti médiakategorizálást és általános sentiment elemzést is készít, valamint külön figyelmet kap az erőszakos, a gyűlöletkeltő és a felnőtt tartalom szűrése. A rendszer sok ezer, magyar nyelvű médiatartalom alapján létrehozott, rengeteg kifejezésből álló könyvtárral dolgozik, ami folyamatosan tanul, frissül. A hirdetés elhelyezése így maximálisan megfelel majd a márkapolitikának és -stratégiának.
„A folyamat végén a márkafelelősök, márkamenedzserek kezében van a döntés, hogy a hirdetéseiket hogyan helyezik el. A fejlesztés során azoknak a marketingszakembereknek szerettünk volna új, hatékony eszközt készíteni, akik ezeket a szakértői döntéseket sok ezer, naponta frissülő adattal is szeretnék megtámogatni” – emelte ki Szekeres Péter, a Neticle Zrt. társalapítója és ügyvezetője.
„Így a hirdetők a célcsoport elérés (on target reach), a láthatóság (viewability) és a hirdetési csalások (fraud) mellett egy újabb fontos problémájukat tudják a Gemius támogatásával megoldani a szokásosan magas szintű, rugalmas keretek közt.” – tette hozzá Ambruszter Géza, a Gemius Hungary Kft. cégvezetője.
A termék egyik tesztelése: 500 hírportál főoldali lead elemzésében így oszlottak meg a problémás tartalmak
A szolgáltatás Magyarországon április 1-től megrendelhető a Gemius Hungary Kft-től. A későbbiekben elérhetővé válik majd azokban a külföldi országokban is, ahol a Gemius már most is jelen van.
Kapcsolat
Ambruszter Géza
Country Manager, Gemius
+36 20 221 8939
geza.ambruszter@gemius.com
Sinka Gabriella
Head of Marketing, Neticle
+36 20 527 61 87
gabriella.sinka@neticle.com
A Gemiusról
A Gemius üzleti tanácsadó cégként adatszolgáltatással, az online hirdetési kampányok menedzselésére vonatkozó megoldásokkal és ajánlásokkal, valamint a weboldalak és felhasználói profilok nyomon követésével és elemzésével foglalkozik. A társaság szolgáltatásait a mindennapi marketing- és e-kereskedelmi tevékenység során információforrásként közel kétezer cég alkalmazza az autóipar, a pénzügy, a gyógyszeripar, a távközlés, a kereskedelem, FMCG- és az IT-iparban, a vezető reklámügynökségek és a hirdetési hálózatok, a médiatársaságok, a kiadók és a hirdetők területén a világ számos országában.
A Gemius Európa, a Közel-Kelet és Afrika 30 országában van jelen. Több mint egy tucat országban a helyi irodák együttműködnek az internetpiac fejlesztése iránt elkötelezett globális és helyi szakmai szervezetekkel. A Gemius vizsgálatait saját módszertani és technológiai infrastruktúrája alapján végzi. A társaság mintegy 300 szakértőt alkalmaz, köztük informatikusokat, matematikusokat, szociológusokat és pszichológusokat. A virtuális valóság 300 billió eseményét elemzi havonta az oldalletöltések és internetezők kattintásai alapján. A vállalkozás a vizsgálatai során az ICC / ESOMAR nemzetközi eljárási kódex szabályait veszi figyelembe. A Gemius 1999-ben alakult.
További információ: www.gemius.hu
A Neticle-ről
A Neticle Magyarország egyik leggyorsabban növekvő B2B SaaS startupja, mely vállalati szövegelemző megoldásokkal segíti az IT, kutatás és marketing részlegeket a DACH és CEE régióban mintegy 19 országban. Termékei az intelligens médiafigyelésre és elemzésre épülő Media Intelligence, a kérdőívkészítést- és automatikus elemzést lehetővé tevő Zurvey.io, valamint az ezek motorját képező és integrálható Text Analysis API és Data API.
További információ: www.neticle.com