Top hirdetők 2024. november 18-24.
Közeledünk Advent első vasárnapjához, belehúzott a retail. Ismét megnéztük előző héten melyik márkák érték el a fogyasztók legszélesebb körét.
A héten a Reach szerinti toplista első helyére kúszott fel az előző héten még harmadik helyezett Lidl, 6 százalékponttal szélesebb közönséget elérve (4,5 millió RU). Versenytársa, az Aldi, körülbelül az előző hét számait hozta most is (Reach 46%, RU 3,2 millió). Felkerült a listára kilencedik és tizedik helyre a Tesco és Penny, a teljes internetező 16-75 éves közönség 43 és 41%-át érték el PC-n vagy mobilon.
A Jysk is nagyobb fokozatba kapcsolt, egyszerre futottak a Black Fridayra és a karácsonyra vonatkozó hirdetéseik. Átlagosan egy internetezőnek 4-szer jelent meg a hirdetésük, többségük (84%) mobilon.
A Reach szerinti toplistás márkák minőségi elérési görbéjét megnézve képet kaphatunk a fogyasztóval történő kapcsolatfelvétel minőségéről. A mutató kizárja például a nem megfelelően megjelenített hirdetéseket. Az, hogy adott héten legalább kétszer látta egy felhasználó a márka hirdetését, valószínűsítheti, hogy a kampány üzenete jobban átment a fogyasztónak.
Az előző héten és most is listavezető Lidl, Telekom, Showtime és Temu hatékony kampányát mutatja, hogy ebben a mutatóban is élen járnak. A célcsoport kb. 40%-ához jutott el valóban látható hirdetésük a héten, legalább két alkalommal. A Jysk esetében ez a mutató 24% volt. A retail Aldi, Penny és Tesconál pedig 21%, 17% és 16%.
A módszertanról:
Elemzésünkbe a 2024. november 18. és 24. között a 16-75 éves célcsoportban legnagyobb Reachet elérő top 10 brandet foglaltuk bele. Figyelembe vettük a mobil és PC, a video és a display hirdetéseket.
Forrás: Gemius AdReal, 2024.11.18-24, Media type: PC (desktop) + Mobile, Ad types: Video + Display, Content types: Social + Standard, TG: 16-75
Kulcsszó
A tartalom típusát
riport és infografikaIparág
Hirdetés