Top hirdetők 2024. november 25. - december 1.
Nagy erőkkel hirdetnek a legnagyobb márkák, megnéztük, mennyi ideig vannak képernyőn a reklámjaik.
A Reach szerinti toplista első öt helyén ugyanazokat a márkákat látjuk, mint előző héten, az elérésük sem változott számottevően. Leggyakrabban a Temu és a Lidl hirdetései ugrottak fel böngészés közben, előbbi egy internetezőnek átlagosan 13-szor, utóbbi 10-szer.
Új brand a listán a Rossmann, az Alza és az RTL+, a teljes 16-75 éves internetező közönség több, mint 40 %-át érték el a vizsgált hét során.
Vetettünk egy pillantást arra is, hogy a különböző platformokon átlagosan mennyi ideig voltak láthatók a legnagyobb brandek hirdetései ebben az időszakban.
A toplistán lévő márkák mindegyikéről elmondható, hogy PC-n nagyobb az Ad contact time mutató értéke, átlagosan 13,8 másodperc, szemben a mobilon mért 8,6 másodperccel. Ez a különbség a hirdetés üzenetének befogadásakor már jelentős lehet, ezért is szempont lehet, hogy érdemes maximalizálni a PC-n, laptopon internetezők elérését a médiamixen belül.
A módszertanról:
Elemzésünkbe a 2024. november 25. és december 1. között a 16-75 éves célcsoportban legnagyobb Reachet elérő top 10 brandet foglaltuk bele. Figyelembe vettük a mobil és PC, a video és a display hirdetéseket.
Forrás: Gemius AdReal, 2024.11.25.-12.01., Media type: PC (desktop) + Mobile, Ad types: Video + Display, Content types: Social + Standard, TG: 16-75