Ki áll a kattintás mögött?
Milyen életkorúak azok az internetfelhasználók, akik rákattintanak az online hirdetésekre? Mi az iskolai végzettségük? Férfiak vagy nők? A válasz ezekre a kérdésekre országonként különböző. Töltse le a legújabb Gemius-jelentést „Az online hirdetések hatása a felhasználókra” címmel, és tudjon meg többet róluk.
A letölthető tanulmány bemutatja azonknak az internetezőknek a szociodemográfiai profilját, akik az online reklámmegjelenéseket generálják, valamint azokét is, akik nem kattintanak. A jelentésből azt is megtudhatjuk, mely piacokon kattintanak a legnagyobb arányban a felhasználók a hirdetésekre, és hol a legmagasabb az átkattintási arány (CTR). Az elemzés a következő közép- és kelet-európai országokra terjed ki: Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, a Cseh Köztársaság, Szlovákia, Magyarország, Szlovénia, Horvátország, Románia, Bulgária, Szerbia és Ukrajna.
A tanulmány szerint Észtországban és Ukrajnában inkább a nők, mint a férfiak kattintanak a hirdetésekre (56% illetve 44%). Ennek épp az ellenkezője tapasztalható Bulgáriában, Horvátországban és Szerbiában. Ezekben az országokban a férfiak alkotják a hirdetésekre kattintó internetezők több mint felét.
Hasonló különbségek figyelhetők meg az életkor terén. Például a hirdetésre kattintó 16–24 éves internetező korosztály aránya a legmagasabb Ukrajnában (27%) és Romániában (26%), míg a legalacsonyabb Horvátországban (8%).
Iskolai végzettség terén a hirdetésekre kattintó internetezők megoszlása valamennyi vizsgált országban hasonló képet mutat. Minden országban az internetfelhasználók több mint a fele válaszolta azt, hogy középfokú végzettséggel rendelkezik, vagy megkezdett középiskolai tanulmányokat folytat.
Az angol nyelvű tanulmány letölthető az alábbi linkre kattintva:
http://files.gemius.pl/Reports/2015/gemiusAdMonitor_soc-dem_plus.pdf
A tartalom típusát
kutatás és infografika