2016-08-04 12:04

Q2 gyorsjelentés a hazai internetezőkről

A Gemius legfrissebb elemzése azt mutatja, hogy Magyarországon már 3,5 millióan interneteznek mobilról, 1,4 millió internetező pedig már nem néz naponta tévét. 

Magyarországon 2016 júniusában 5 440 669 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Ez 64,4 százalékos internetpenetráció, amely megfelel az európai átlagnak és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban. Nagy részük (76,6%) napi szinten fogyaszt digitális tartalmat.

Bár még az asztali számítógépről internetezők vannak a legtöbben, 4 932 873 fő szemben a 3 539 355 fő mobilról internetezővel, vélhetően ez az arány hamarosan kiegyenlítődik.

Budapesten 1 123 327 internetező él, ami az internetezők 20,7 százalékát teszi ki. Az internetezők kicsivel több, mint fele (53,6%) él megyeszékhelyen vagy egyéb városban, kistelepülésen pedig 25,8 százalék.

A nemek arányát tekintve jelenleg a nők vezetnek, a felhasználók 51,2 százaléka nő, 48,8 százaléka férfi. Érdekesség, hogy az eszközök közül egyedül a tableten internetezőknél vezetnek a férfiak, 50,5 százalékos aránnyal.

A netezők 69 százaléka (3,8 millió fő) a 18–49 év közötti korosztályból kerül ki, ám a 60 év feletti felhasználók aránya is folyamatosan emelkedik, és már meghaladta a 10 százalékot.

Mind mobilon, mind tableten nagyobb arányban képviseltetik magukat a 18-29 évesek (32,8% illetve 32,7%) a PC-n internetezőkhez képest. 

1,4 millió internetező már nem néz naponta TV-t, amely tartalomfogyasztás már a teljes mobilról internetező népesség 29 százalékára jellemző.

Érdekesség, hogy többen vannak azok a tableten internetező 18-29 évesek (70 935 fő), akik kevesebbet néznek televíziót (hetente egy-két napon vagy ritkábban), mint a tévénéző, tableten internetező 18-29 évesek (64 492 fő).

Nézzük meg részletesen, mi jellemző a hazai internetfelhasználókra:

 

Gemius - DKT 2016/06 (15+ belföldi közönség)

A toplistán hazánkban is a nemzetközi óriások vezetnek. A Google, a Facebook és a YouTube mellett a legnépszerűbb digitális tartalmak (oldalak és streamek):

PC (szoftverpanelen és mérőkód alapján mért adatok):

 

Rangsor

 

Webhely

 

Látogatók száma

1

google.hu

4 879 045

2

facebook.com

4 379 123

3

youtube.com

4 224 443

4

blog.hu

2 216 682

5

origo.hu

1 995 335

6

blogspot.com

1 907 061

7

telekom.hu

1 856 949

8

index.hu

1 726 964

9

jofogas.hu

1 721 592

10

gyakorikerdesek.hu

1 647 858

Gemius - DKT 2016/06 (15+ belföldi közönség)

 

Mobil (csak mérőkód alapján mért adatok)

 

Rangsor

 

Webhely

 

Látogatók száma

1

blog.hu

1 302 742

2

origo.hu

1 091 558

3

index.hu

1 037 534

4

jofogas.hu

943 320

5

24.hu

913 414

6

nlcafe.hu

911 547

7

blikk.hu

865 174

8

nemzetisport.hu

840 919

9

hvg.hu

797 156

10

femina.hu

651 043

Gemius - DKT 2016/06 (15+ belföldi közönség)

 

Tablet (csak mérőkód alapján mért adatok)

 

Rangsor

 

Webhely

 

Látogatók száma

1

blog.hu

229 126

2

index.hu

182 547

3

origo.hu

168 600

4

nlcafe.hu

143 922

5

jofogas.hu

138 005

6

24.hu

135 717

7

blikk.hu

128 615

8

hvg.hu

116 851

9

indavideo.hu

111 405

10

stream_index.hu

107 679

Gemius - DKT 2016/06 (15+ belföldi közönség)

 

A Gemiusról

A Gemius üzleti tanácsadó cégként adatszolgáltatással, az online hirdetési kampányok menedzselésére vonatkozó megoldásokkal és ajánlásokkal, valamint a weboldalak és felhasználói profilok nyomon követésével és elemzésével foglalkozik. A társaság szolgáltatásait a mindennapi marketing és e-kereskedelmi tevékenység során információforrásként közel kétezer cég alkalmazza az autóipar, a pénzügy, a gyógyszeripar, a távközlés, a kereskedelem, FMCG- és az IT-iparban, a vezető reklámügynökségek és a hirdetési hálózatok, a médiatársaságok,  a kiadók és a hirdetők  területén a világ számos országában.

A Gemius Európa, a Közel-Kelet és Afrika  30 országban van jelen. Több mint egy tucat országban a helyi irodák  együttműködnek az internetpiac fejlesztése iránt elkötelezett globális és helyi szakmai szervezetekkel. A Gemius  vizsgálatait saját módszertani és technológiai infrastruktúrája alapján végzi. A társaság mintegy 300 szakértőt alkalmaz, köztük informatikusokat, matematikusokat, szociológusokat és pszichológusokat. A virtuális valóság 300 billió eseményét elemzi  havonta az oldalletöltések és internetezők  kattintásai alapján. A  vállalkozás a  vizsgálatai során  az ICC / ESOMAR nemzetközi eljárási kódex szabályait veszi figyelembe. A Gemius 1999-ben alakult. További információ: www.gemius.hu.

Mentés

Vágólapra> Nyomtatás

A tartalom típusát

kutatás és infografika

Ország

HU_Country

Még többet szeretne róla megtudni?

Lépjen velünk kapcsolatba

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesüljön az újdonságokról!

Hírlevél olvasása