Q2 gyorsjelentés a hazai internetezőkről
A Gemius legfrissebb elemzése azt mutatja, hogy Magyarországon már 3,5 millióan interneteznek mobilról, 1,4 millió internetező pedig már nem néz naponta tévét.
Magyarországon 2016 júniusában 5 440 669 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Ez 64,4 százalékos internetpenetráció, amely megfelel az európai átlagnak és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban. Nagy részük (76,6%) napi szinten fogyaszt digitális tartalmat.
Bár még az asztali számítógépről internetezők vannak a legtöbben, 4 932 873 fő szemben a 3 539 355 fő mobilról internetezővel, vélhetően ez az arány hamarosan kiegyenlítődik.
Budapesten 1 123 327 internetező él, ami az internetezők 20,7 százalékát teszi ki. Az internetezők kicsivel több, mint fele (53,6%) él megyeszékhelyen vagy egyéb városban, kistelepülésen pedig 25,8 százalék.
A nemek arányát tekintve jelenleg a nők vezetnek, a felhasználók 51,2 százaléka nő, 48,8 százaléka férfi. Érdekesség, hogy az eszközök közül egyedül a tableten internetezőknél vezetnek a férfiak, 50,5 százalékos aránnyal.
A netezők 69 százaléka (3,8 millió fő) a 18–49 év közötti korosztályból kerül ki, ám a 60 év feletti felhasználók aránya is folyamatosan emelkedik, és már meghaladta a 10 százalékot.
Mind mobilon, mind tableten nagyobb arányban képviseltetik magukat a 18-29 évesek (32,8% illetve 32,7%) a PC-n internetezőkhez képest.
1,4 millió internetező már nem néz naponta TV-t, amely tartalomfogyasztás már a teljes mobilról internetező népesség 29 százalékára jellemző.
Érdekesség, hogy többen vannak azok a tableten internetező 18-29 évesek (70 935 fő), akik kevesebbet néznek televíziót (hetente egy-két napon vagy ritkábban), mint a tévénéző, tableten internetező 18-29 évesek (64 492 fő).
Nézzük meg részletesen, mi jellemző a hazai internetfelhasználókra:
Gemius - DKT 2016/06 (15+ belföldi közönség)
A toplistán hazánkban is a nemzetközi óriások vezetnek. A Google, a Facebook és a YouTube mellett a legnépszerűbb digitális tartalmak (oldalak és streamek):
PC (szoftverpanelen és mérőkód alapján mért adatok):
Rangsor |
Webhely |
Látogatók száma |
1 |
google.hu |
4 879 045 |
2 |
facebook.com |
4 379 123 |
3 |
youtube.com |
4 224 443 |
4 |
blog.hu |
2 216 682 |
5 |
origo.hu |
1 995 335 |
6 |
blogspot.com |
1 907 061 |
7 |
telekom.hu |
1 856 949 |
8 |
index.hu |
1 726 964 |
9 |
jofogas.hu |
1 721 592 |
10 |
gyakorikerdesek.hu |
1 647 858 |
Gemius - DKT 2016/06 (15+ belföldi közönség)
Mobil (csak mérőkód alapján mért adatok)
Rangsor |
Webhely |
Látogatók száma |
1 |
blog.hu |
1 302 742 |
2 |
origo.hu |
1 091 558 |
3 |
index.hu |
1 037 534 |
4 |
jofogas.hu |
943 320 |
5 |
24.hu |
913 414 |
6 |
nlcafe.hu |
911 547 |
7 |
blikk.hu |
865 174 |
8 |
nemzetisport.hu |
840 919 |
9 |
hvg.hu |
797 156 |
10 |
femina.hu |
651 043 |
Gemius - DKT 2016/06 (15+ belföldi közönség)
Tablet (csak mérőkód alapján mért adatok)
Rangsor |
Webhely |
Látogatók száma |
1 |
blog.hu |
229 126 |
2 |
index.hu |
182 547 |
3 |
origo.hu |
168 600 |
4 |
nlcafe.hu |
143 922 |
5 |
jofogas.hu |
138 005 |
6 |
24.hu |
135 717 |
7 |
blikk.hu |
128 615 |
8 |
hvg.hu |
116 851 |
9 |
indavideo.hu |
111 405 |
10 |
stream_index.hu |
107 679 |
Gemius - DKT 2016/06 (15+ belföldi közönség)
A Gemiusról
A Gemius üzleti tanácsadó cégként adatszolgáltatással, az online hirdetési kampányok menedzselésére vonatkozó megoldásokkal és ajánlásokkal, valamint a weboldalak és felhasználói profilok nyomon követésével és elemzésével foglalkozik. A társaság szolgáltatásait a mindennapi marketing és e-kereskedelmi tevékenység során információforrásként közel kétezer cég alkalmazza az autóipar, a pénzügy, a gyógyszeripar, a távközlés, a kereskedelem, FMCG- és az IT-iparban, a vezető reklámügynökségek és a hirdetési hálózatok, a médiatársaságok, a kiadók és a hirdetők területén a világ számos országában.
A Gemius Európa, a Közel-Kelet és Afrika 30 országban van jelen. Több mint egy tucat országban a helyi irodák együttműködnek az internetpiac fejlesztése iránt elkötelezett globális és helyi szakmai szervezetekkel. A Gemius vizsgálatait saját módszertani és technológiai infrastruktúrája alapján végzi. A társaság mintegy 300 szakértőt alkalmaz, köztük informatikusokat, matematikusokat, szociológusokat és pszichológusokat. A virtuális valóság 300 billió eseményét elemzi havonta az oldalletöltések és internetezők kattintásai alapján. A vállalkozás a vizsgálatai során az ICC / ESOMAR nemzetközi eljárási kódex szabályait veszi figyelembe. A Gemius 1999-ben alakult. További információ: www.gemius.hu.
A tartalom típusát
kutatás és infografikaOrszág
HU_Country