Sörös célcsoport stratégiák a social médiaban
Egyszerre két sör márka is volt már Top 10-ben a héten az AdRealben. Négy napos munkahetek, pörög a Bajnokok Ligája és az Európa Liga. Minden adott egy jó sörhöz, vagy kettőhöz!
Leginkább kétszereplősnek tekinthetjük az aktuális versenyt és szemmel látható a Heineken fölénye a szó szoros értelmében is: 2+ Viewable Real users elérésben.
A vizsgált 14 nap aktív időszak a Heineken és a Dreher számára, sorrendben 20,58% és 15,54%-os Reachet szállítottak az egyes médiamixek 18+ korosztályra PC-n, amiből 10,90% és 11,70% a Reach már a social médiával is megvolt, amit a Facebook és a Youtube mixe hozott.
A teljes médiamixen belül eltérő arányokat figyelhetünk meg a 18+ Férfi célcsoportra vetítve:
- Heineken: 52,87%-os összetétellel futott, míg versenytársa
- Dreher: 63,98%-os arányt ért el
A médiamixek social kivonata, azonos időszakra:
A social médiával úgy néz ki láthatóan erősítette a két márka a 18+ Férfi célcsoport arányt, de eltérő intenzitással. A Facebook és Youtube mixek célcsoport elérésének alakulása márkákra:
- Heineken: 58,69%
- Dreher 68,83%
Érdekes különbség még az alkalmazott hirdetési formátumok megoszlása a social térben, a fenti férfias célcsoportot alapul véve: amíg a Dreher 94%-ban a videóra voksolt az üzenet átadás céljából, addig a Heineken 52%-os kiegyensúlyozottabb videó-display aránnyal futott a videó javára (Impressions számokra vetített Ad type arány).
Forrás: Adreal (2019.10.22-2019.11. 04., Media type: PC, Ad type: Display, Video, TG: 18+ és 18+ Male, Industry: Beer)
Gemius AdReal