2022-04-28 08:22

A banki személyi kölcsön szegmens online hirdetések szempontjából 2022. I. negyedévben

A banki személyi kölcsön szegmens online hirdetések szempontjából 2022. I. negyedévben

A banki személyi kölcsön szegmens online hirdetések szempontjából: főbb szereplők és áttekintés a 2022. I. negyedéves időszakról (média típus: PC, hirdetési típusok: display, video)

Az elemzésbe bevont adatok köre és elemzett időszak, amelyre összesített eredményeket közlünk:

Minden olyan iparági szereplővel számoltunk, amelynek volt hirdetésmegjelenése az elemzett időszakban, függetlenül annak mennyiségétől. Konkrét eredményeket viszont csak azon szereplőkről közlünk, amelyek SOV (ad contacts alapon számított share of voice) értéke kerekítve elérte az 5%-ot a 15+-os célcsoporton nézve.

Az iparági átlagban az elemzésben érintett hirdetők összes hirdetésmegjelenéséből (ad contacts) 38%-ot tett ki a személyi kölcsön hirdetések aránya.

Az egyes hirdetők esetén ez az arány jelentős eltéréseket mutat a 9%-tól a 100%-ig terjedő skálán.

Célcsoport elérés sikerességi mutató vizsgálatához a 25-55 éves korcsoportot vettük alapul. Itt az On Target arány iparági átlagban 53%-os benchmarkot jelent.

Az online hirdetések sajátossága, hogy végtelen méretben (képernyőhöz viszonyított arányban, pixel méretben is) és többféle típusban (display, video) jelennek meg, valamint számos, jelentős különbségeket eredményező minőségi paraméterben is eltérhetnek, úgy, mint a környezeti hatás (pl. egyidejű reklámzaj az adott weboldallal betöltődő további hirdetések személyében), viewability arány és a tényleges képernyőidő (ad contact time). Ezeket közös nevezőre hozva mutat az eQ* Ad Contacts mutató egy súlyozott reklámmegjelenésszámot, ami összevethetővé teszi az 1:1 képernyős videó hirdetéseket a displayek változatos sokszínűségével. Mindezen paramétert figyelembe véve, talán nem meglepő az iparági média konverziós érték, ha egy kellően széles szegmensre készítünk elemzést:

A hazai online médiapiac egyik fájó pontja a külföldi médiaszereplőknél elköltött hirdetési budgetek jelentős, néhol talán túlzó aránya is. Éppen ezért, a legtöbb elemzésben érdemes érinteni a nagyobb nemzetközi szereplőknél realizált hirdetési arányokat, amit most ad contacts alapon tettünk meg. Ez az iparági átlagban, szerencsére, most nem érte el a 10%-ot a személyi kölcsön szegmensben. Hozzá kell tenni, hogy mindez nagyban köszönhető 2 hirdető nullás social költésének.

Végül megnéztük a felhasznált hirdetési eszköztárat a display-video tengely mentén. Az eredmény jelentős display dominanciát mutat.

A publikus elemzésből kimaradt jelenetek (chartok) az adreal@gemius.hu e-mail címen igényelhetők .pdf formátumban a „Személyi kölcsön-AdReal” jeligére:

  • SOV by ad contacts (TG:25-55) Q1 2022
  • Personal loan proportion (TG:15+, %) Q1 2022 by advertisers
  • On Target success rate (TG: 25-55, %) Q1 2022 by advertisers
  • eQuality conversion rate (TG: 15+, %) Q1 2022 by advertisers
  • Social (facebook, youtube) Ad Contacts Share (TG: 15+, %) by advertisers
  • Display vs Video ad contacts share (age: TG+,display%) Q1 2022 by advertisers

További kérdéseket a havi adatokról, trendekről, Real users elérésről, Frequencyről, reach épülésről, konkrét kreatívokról, egyéb célcsoportokról, stb. szintén a fenti emailcímen várjuk.

 

Gemius Hungary

 

*kiscsillag:

A Provident Pénzügyi Zrt. az AdRealben nem a bankok alá sorolt személyi kölcsön szegmenshez kategorizált, így jelen elemzésből most önkényesen kimaradt. Természetesen a szoftverben tetszés szerint együtt elemezhető lenne a bankokkal egy személyre szabott szelekcióval.

Alkalmazott mutató az arányok meghatározására: Ad Contacts = minden, jelen esetben display és video reklámmegjelenés számossága (az Ad View mutató megfelelője).

SOV (share of voice) meghatározása: adott célcsoport, szegmens és hirdető filtereken belül az összesített Ad Contacts értékekből egy adott hirdető mekkora hányadot képvisel a vizsgált időszakon belül.

Ez a becslés szofteveres panelmintán alapszik (mintanagyság: napi átlagos aktív és validált paneltagok száma 4000+, a hazai belföldi 15-90 éves és desktopon internetező lakosságra reprezentatív minta), PC médiatípusra és annak teljes spektrumára ad adatot a fentiek szerint.

Forrás: Gemius AdReal, 2022, Médiatípus: PC (desktop), Ad types: Video, Display, Content types: Social, Standard, TG: 15+, 25-55.

*

 

Vágólapra> Nyomtatás

Ország

Magyarország

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesüljön az újdonságokról!

Hírlevél olvasása