2025-03-31 09:07

DKT-Gemius Közönségmérés - újabb fontos módszertani frissítés

DKT-Gemius Közönségmérés - újabb fontos módszertani frissítés

DKT-Gemius Közönségmérés - újabb fontos módszertani frissítés: túllép a kutatás a 3rd party cookie függésen és így ellenállóvá válik a nemzetközi tech óriás kiszámíthatatlan lépéseivel szemben

A DKT-Gemius Közönségmérés 2025. április 1. nappal egy újabb fontos módszertani frissítést kap és ezzel felkészülté válik a 3rd party cookie-k (TPC) felhasználhatóságának bármilyen nemű további korlátozása okozta esetleges torzító hatásokra. Erre a lépésre a Google kiszámíthatatlan és zavaros TPC tervei miatt is fontos sort keríteni. A fejlesztés egyik nagy vívmánya a 1st party cookie (FPC) adatmennyiség felhasználását is lehetővé tevő cookie matching technológia, ami jelentősen kiterjeszti a kutatás látókörét. A frissítés flexibilitása egyben azt is jelenti, hogy a FPC-k mellett a kutatás továbbra is felhasználja a TPC adatokat is egészen addig, ameddig azok elérhetőek. A böngésző azonosítók nagyobb mintája pozitív hatással van a böngészőpanel méretére is. A JAR FLEX csomaggal tovább javul a súlyozási hatékonyság.

A módszertani frissítés nem érinti az idősoros elemzéseket. A JAR FLEX névre keresztelt csomag elemei a következők lesznek és hatásukat tekintve teljesen semlegesek a Views és Time mutatókra és a demográfiai összetételben sem figyelhetők meg érzékelhető elmozdulások, mutatott rá a részletes validációs fázisban a Gemius módszertani csapata.

  • EC Standard: a Real Users kalkuláció egyik fontos eleme az egyes auditált (mérőkóddal mért) tartalmak valószínűségi browser halmazának kiszámítása. Ez egy kalibrációs univerzum minden tartalomhoz egyedileg. Az EC Standard, a korábbiaktól eltérően, direkt módon beemeli a non-cookie forgalomra eső becsült browser mennyiséget is, köszönhetően a JAR FLEX cookie-matching technológiának és így pontosabb képet tükröz az egyedi tartalomfogyasztási mintázatokra is a valós Real Users számokról.
  • Estimating the number of Visits: ezzel az elemmel a Firefox és Edge böngészők Visit számait is be tudja immár emelni a kutatás a 1st party cookie adatok alapján becsülve. Ezzel egy korábbi, az érintett böngészők TPC tiltásával járó vakfoltot sikerül kiküszöbölni. A Visit számok egyben kalibrációs értékekként is funkcionálnak a Real Users számítási folyamatban, ami tovább növeli a kalkuláció pontosságát. A frissítéssel együtt a Visit számok növekedése várható az említett böngészők arányában az egyes tartalmakon.
  • APP Visitor ID: a mérőkóddal mért mobilappok esetében a Real User kalkuláció miatt kiemelten fontos a médiatulajdonosok közreműködése a mérőkód és SDK frissen tartása kapcsán, hogy az elengedhetetlen VendorID és AdvertisingID paraméterek megfelelően átadásra kerüljenek a mérés során. Egyben a FPC azonosítók felhasználásával bővíthető az applikációs panel.

 

2025.március 31.

Gemius Hungary

Vágólapra> Nyomtatás

Ország

Magyarország

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesüljön az újdonságokról!

Hírlevél olvasása